۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۵۹۶۵۶۲
وزیر بهداشت:

پیشگیری از امراض در گرو اصلاح سبک زندگی جامعه است | پزشکان جامعه محور باشند

پیشگیری از امراض در گرو اصلاح سبک زندگی جامعه است | پزشکان جامعه محور باشند
وزیر بهداشت نهادینه کردن فرهنگ تقدم پیشگیری بر درمان را ضروری عنوان کرد و پیشگیری از امراض و بیماری ها را در گرو اصلاح سبک زندگی جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی امروز در دیدار مراجع تقلید با اشاره به موفقیت طرح تحول سلامت گفت: طرح تحول سلامت به عنوان یکی از طرح های دستگیرانه دولت آقای روحانی در توسعه زیرساخت ها،کمک به بیماران صعب العلاج و خاص و کاهش هزینه های مردم برای درمان موفق بوده است.

وی افزود: سعی داریم که این طرح را با قدرت و قوت ادامه دهیم، با توجه به این که پیش بینی شده است سال 98 سال سخت تری باشد برنامه داریم تا بتوانیم دستگیری از بیماران نیازمند و کم بضاعت را بیشتر کنیم.

نمکی با اشاره به برنامه ریزی وزارت بهداشت برای توسعه زیر ساخت ها و تکمیل پروژه های نیمه تمام اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم با استفاده از تجربیات در اقتصادی تر کردن روش های اجرایی وزارت بهداشت استفاده کنیم.

وی ادامه داد: یکی از الزامات قانونی وزارت بهداشت پزشکان خانواده و راهنماهای بالینی است که بیمار از مسیرهای منطقی حرکت کند تا شاهد کاهش هزینه ها باشیم، از سوی دیگر منابع باید به سمت بیماران نیازمند و نقاط محروم کشور برده شود تا توزیع عادلانه منابع را داشته باشیم.

وزیر بهداشت با بیان این که در زمینه آموزش علوم پزشکی دنبال این هستیم که دانشگاه ها جامع و جامعه نگر باشند، ابراز داشت: در قدیم به اطبا حکیم می گفتند و گرایش به سمت حکمت و دید جامعه نگری در دانشگاه های علوم پزشکی باید تقویت شود.

وی عنوان کرد: به جای آموزش های صرف بیمارستانی باید دید جامعه محوری در آموزش پزشکی بیشتر باشد و دانشجویان باید با بزرگان طب کشور به ویژه طب اسلامی آشنا شوند، متأسفانه بسیاری از فارغ التحصیلان بزرگان طب دنیا را می شناسند اما با بزرگان طب کشور آشنایی ندارند، همین که دانشجوی طب ما بتواند دیرینه خود را بازشناسی کند و از وضعیت فعلی رها شود ماندگاری و خدمت رسانی آن در کشور بیشتر می شود و با فرهنگ ناب ایرانی اسلامی خدمت رسانی می کند.

نمکی نهادینه شدن تقدم پیشگری بر درمان را از برنامه های جدی وزارت بهداشت عنوان و خاطرنشان کرد: امروز تنها با واکسن نمی توان معضلات نظام سلامت را حل کرد و حوادث جاده ای، بیماری های قلبی و عروقی، دیابت، فشارخون، سرطان ها، شیوه زیست غلط و تغذیه نادرست از بحث های جدی است که مصمم هستیم با هدایت بزرگان شیوه غلط زندگی جامعه را تغییر دهیم چرا که تا این شیوه وجود داشته باشد بیماری ها همواره ما را تهدید خواهد کرد.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
محمد قمین
ارسال نظرات